سفرنامه ی باران

باران که بیاید همه عاشق هستند

سفرنامه ی باران

باران که بیاید همه عاشق هستند

از کجا می آید این آوای دوست

 

خشک چوب و خشک سیم و خشک پوست 

 

از کجا می آید این آواز دوست 

 

*** 

 

امروز میخواهم از آوای دوست بگویم

از پنجه ی کسی که با سازش مرا

به کلام استاد به معراج می برد

به فرازستان معنا پروازم می دهد

استاد "حسین علیزاده"

به راستی که شایسته ی مقام استادی است.

"سلانه" 

نام سازی است که زیر نظر خود ایشان ساخته شده 

 

نوای این ساز تلفیقی از نوای 

 

تار و عود است 

 

ولی کاملا با آن دو تفاوت دارد 

 

صدای این ساز به روح و جان آدمی چنان آرامشی می برد 

 

و انسان را ناخواسته به عالم تفکر می کشاند 

 

تفکری والا  

 

آرامش و تفکری که هیچ سازی به من نداده بود تا کنون

 

اینها تمام احساس خود من بود 

 

زمان گوش دادن به این آلبوم 

 

و از شما نازنینان نیک سرشت و پاک پندار 

 

خواهانم این آلبوم را گوش بدهید نه بشنوید 

 

چرا که گوش دادن همراه با تفکر است 

 

و چنین موسیقی ای را بایستی گوش داد 

 

با دل و جان 

 

نه شنید از روی بی تفاوتی 

  

*** 

 

دانلود 2 قطعه از 

 

"سلانه" استاد علیزاده 

 

قطعه اول 

 

قطعه سوم

 

 

"باران"  

 

  

 

نظرات 2 + ارسال نظر
بابک 1389/01/30 ساعت 10:28

از این پس یا پشمانی بسته به بلاگت میام تا بعد از اینکه بازشون کردم با دیدن چهره جدید بلاگت هیجان زده بشم
دارم دانلود می کنم
سلانه استاد علیزاده رو 3 سال پیش گوش دادم لذت وافر بردم . برای منی که سه تار کار می کردم مثل شنیدن صدای دریا لذت بخش بود ، کاردست استاد علیزاده هم شنیدنیست فقط یادم رفت در کدام آلبوم ایشان با استاد شجریان بود ولی می دانم که حتما شنیده ای

بابک 1389/01/30 ساعت 11:38

دوست عزیز
بنا به توصیه شما و علاقه شخص خودم موسیقی ثلانه ی استاد را با گوش جان نیوش کردم که خود اثر ورای انتقاد و نظر شخصی من بوده و فقط لذت بود و بس اما کاش در تنظیم و پالایش صوتی آن دقت بیشتری می شد چوت احساس می شود در بعضی از جاها کیفیت صدای ساز دچار اشکال می شود.
بهر حال برای تکرار خاطرات گذشته ام ازتو ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد