سفرنامه ی باران

باران که بیاید همه عاشق هستند

سفرنامه ی باران

باران که بیاید همه عاشق هستند

باران

 

 

 

 

در شبی آرام و طوفانی - در شب مهتاب و بی تابی

 

در شب سرد زمستانی -

 

در هجوم وحشی کابوس های سرد روسی

  

با هجوم ابرهای تیره و تاریک

 

با صدای خشمناک رعد و برق آسمان

 

با تو هستم آه باران

 

با تو ای همرزم و همراه - با تو ای مهد سحر گاه - با تو ای زرین قبا

 

با تو دارم شرح حالی پر ز رنج و پر ز نور

 

با تو دارم نکته ها از انجمن ها - مو به مو دارم سخن ها 

 

گر بپرسی راست - بی گمان گویم راست - قصه و آنچه زمن بر تو رواست

 

 روزگاری دوستان نیک و دل پاکی سراغم بود 

 

جایتان خالی - راستی کانون گرمی بود

 

با صدای قل قل قلیان - صدای های و هوی مردمان

 

هم صدا با استکان ها - با طنین تیشه ها بر سنگ خارا

 

می زدیم و می نوشتیم - چه فریاد و چه بیداد ها

 

چه افسون و چه افسان ها -چه فرهاد و چه شیرین ها

 

همچنانم هوشیار - چشم در چشم تو می اندازم - گوش جانت با ماست ؟

 

آه باران - یاد دارم پرده ی نقالیت را -

 

قصه ی رستم دستان - آخرین امید ایران - پهلوان نام داران

 

قصه ی عشق سیاوش - آرش و سهراب - قصه از آن پاک دینان

 

ناگهان طوفان خشم و نفرت وسردی - قاب عکس هر چه پستی

 

چون حدیث نابرادر آن شغاد - می وزید از هر سوی - می دمید از هر کوی

 

بر در نقالخانه مهر تبعید

 

پرده ی نقالیت اکنون غبار غربت و اندوه 

 

یادگار چای زخم خنجری بر پشت

 

ما لا مال رنج نا گفته - او جواب پرسش هرگز نپرسیده

 

آه باران - وقت باریدن رسید 

 

دیر گاهی است که گویا - رفته از یاد خدا

 

مردم آبادی - مردم و  آزادی

 

قلب ها غرق به غم - کینه ها پشت به هم

 

و به اتمام برسان آخرین برگ سفر نامه را

 

آخرین برگ سفر نامه ی" باران" اینست : که زمین چرکین است. 

 

  

از بلاگ دوست نیک پندارم 

 

 "حکایت به شرط چاقو"   

 

دانلود موسیقی دلنشین "باران عشق" 

 

اثر جاودان "ناصر چشم آذر"

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام
سایت زیبایی داری اگه دوست داری منو با نام عشق و احساس لینک کن تا من هم شما را لینک کنم
منتظرتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد